Asaalamualaikum
The title is sooooo
UNKNOWN..
Haha
Ntah la..bkn mudah sbnrnya bila ayat mcm tu tlintas di fkiran
Pemergian opah myedarkn aku ttg sesuatu..
Stp detik dlm hidup kita perlu kita hrgai..
Isi dgn pkra bmnfaat..
Sbb ajal,ntah bila akn mjemput..
Siang td,aku sgt mls mguruskn rumah
Nk myapu pun rs liat smcm..
Tp aku fkir..
Kalau aku xbuat skrg,rajinkah utk buat keesokan atau sbntr lg..?
Sempatkah?
Aku pksa dri buat apa yg aku rs HARUS BUAT.
Ramadhan kali ini sgtlah mdamaikan hati..
Entah kenapa..
Entah apa pulak yg mhalang Ramadhan yg lepas damai spt thn ini..
Entah...
Yg pasti,
Aku doakan n haapkan Ramadhan thn ini bkal mbuka lembaran baru n mberi kekuatan luar biasa utk semua Muslim di luar sna..
Semoga ada sinar peperangan akan berakhir..
Amminn.. :)
Coretan buat sbntar..
'Ain nabilah.
*sekiranya ini Ramadhan terakhirku..pintaku hnya 1,ya Allah..
Ampunilah dosa2ku n bukakanlah hati org lain utk memaafkn dosa2ku pd mereka..kerana Engkau pemegang segala hati.aammiin..*
Thursday, 11 July 2013
Saturday, 6 July 2013
aku dengan angan-angan n minatku ;)
assalamualaikum.
haaa...ni nk kongsi 1 kisah.
mgkin jgk byk kisah.haha
mcm mn aku 'terjatuh cinta' dgn biology.
jeng jeng jeng
mgkin ramaj yg xtahu..
dlu ms aku sekolah rndh,aku ni sk masuk ptandingan pidato
n yg sewaktu dgnnya.
*sesuai la dgn aku yg byk ckp.kahkahkah*
so.....
1 hari ni tplih wakil sekolah rndh aku pi lwn pidato la
MASA TU AKU TSANGATLAH MELUAT DGN SBJEK SAINS
sampaikan....
aku sngaja pi kuar kelas ms sains.
bila smpai turn kelas math,bsusah pyh aku make sure aku pi berucap dpn cikgu yg latih aku,ms rht
tapi....
hny Allah yg lbh mgetahui..
masuk je SMJ *jgn kata hampa xtaw ni skolah apa.tipu sgt!!! hahaha*
aku mmg xserasi sgt2 dgn maths.
tp...xtaw jgk silap kat mana
mula la adegan bcinta dgn sbjek sains yg aku rs nk cmpak dlm laut dlu tu
hahaha
kebetulan ms form 1-3,aku dpt cegu sains yg bgus2
tp kuasa Allah mgatasi expectation aku
rezeki dpt la mersa straight A
aku pun pilih utk pndh sekolah
merasa lah aku msuk skolah sains mcm yg aku pnh idamkan
sbnrnya,performance aku xbaik pn ms aku tukar sekolah.
Allah hntar seorang cikgu yg sgt aku kagumi shingga skrg
Datin Noridah Yangman
confirm2 la hampa dpt agk kan sp yg bjya buat aku 'jatuh cinta' kat biology
tp result bio aku xgempak pn ms SPM
tapi aku pcya aku boleh ubh tu ms matrik.
masalah tbesar aku ms matrik ialah....
"kalau fokus kt 1 subjek,subjk2 yg lain confirm tcicir"
jenuh jgk ms tu aku nk catch up maths ms kt matrik
mslh aku hny maths n chemy.
slh aku la ni,main2 ms form 4 n form 5.
ishhh ishhh ishhh
matrik aku berakhir dgn pointer yg biasa sj
tp alhamdulillah
xda failed.
aku dgn bangganya nk bgtaw,UMT course sains biology
Itu 1st choice aku.
'strategi' utk pastikn aku kekal bhgia dgn bidang yg aku cintai
aku mgaku..
walaupun biology ialah minat aku..
tapi bkn semudah mkn kacang je cbrn yg aku kena hadap..
kdg2 tu rs2nya mcm nk je aku koyak notes2 aku.
*xtahan weyyyy.mn nk kuiz mn nk bg siap assgmnt*
tapi.....
like what mum said before "hidup tnp cbrn maknanya xda kejayaan n kbhgiaan"
sgt betulllll.
knp?
kalau xda mslh,maka xda la kita berusaha mperbaiki atau myelesaikn apa2
maka xda la jln keluar atau sbrg pncapaian ats usaha kita.
kejayaan yg plg manis ialah dtgnya dari usaha sndri dgn cara yg betul n mberi manfaat kpd org sekitar :)
*my small opinion.hahaha*
pointer kat UMT selepas 2 thn n tggl 1 thn je lagi ni???
alhamdulillah..
i'm not that excellent,deanlist..
nope..
aku bdk biasa2,kdg2 jth sikit kdg2 naik
:)
tp aku akn tetap berusaha
sbb tipu la kalau xteringin dpt deanlist cekkk oiiii :P
hehehhe'
insyaAllah.msh berbaki 2 semester (ni sgt2 bharap ni.hahahah)
for me,usaha perlu dpertingkatkan (pdhal malas jgk aku ni.haishhh)
sbb aku mmg sk buat pkra yg blainan dri org
mcari sesuatu kelainan
(tp bpada2 la lain tu ye.hahaha)
oh ye.julai 2014,stahun dri skrg,LUPUTLAH TARIKH LAKU AKU SBG STDNT DEGREE :P
haiiiiyoooo.best!!!
:D
skejap je ms blalu.
rs mcm baru semalam masuk matrik :')
looking forward to continue my journey AS A STUDENT
tp tgk kt rzeki Allah utk aku :)
aku kena b'praktikal kt somewhere (since xapply lg,so 'somewhere' la.haha)
lbh kurg 3 bln.
agk excited.pnuh tnda tny.
ok la.
entry yg tertangguh ini aku publish dgn rasminya skrg.
hahaha.
"the past make you grow stronger,the future is preparing surprises for u.keep walking."
'ain nabilah.
haaa...ni nk kongsi 1 kisah.
mgkin jgk byk kisah.haha
mcm mn aku 'terjatuh cinta' dgn biology.
jeng jeng jeng
mgkin ramaj yg xtahu..
dlu ms aku sekolah rndh,aku ni sk masuk ptandingan pidato
n yg sewaktu dgnnya.
*sesuai la dgn aku yg byk ckp.kahkahkah*
so.....
1 hari ni tplih wakil sekolah rndh aku pi lwn pidato la
MASA TU AKU TSANGATLAH MELUAT DGN SBJEK SAINS
sampaikan....
aku sngaja pi kuar kelas ms sains.
bila smpai turn kelas math,bsusah pyh aku make sure aku pi berucap dpn cikgu yg latih aku,ms rht
tapi....
hny Allah yg lbh mgetahui..
masuk je SMJ *jgn kata hampa xtaw ni skolah apa.tipu sgt!!! hahaha*
aku mmg xserasi sgt2 dgn maths.
tp...xtaw jgk silap kat mana
mula la adegan bcinta dgn sbjek sains yg aku rs nk cmpak dlm laut dlu tu
hahaha
kebetulan ms form 1-3,aku dpt cegu sains yg bgus2
tp kuasa Allah mgatasi expectation aku
rezeki dpt la mersa straight A
aku pun pilih utk pndh sekolah
merasa lah aku msuk skolah sains mcm yg aku pnh idamkan
sbnrnya,performance aku xbaik pn ms aku tukar sekolah.
Allah hntar seorang cikgu yg sgt aku kagumi shingga skrg
Datin Noridah Yangman
confirm2 la hampa dpt agk kan sp yg bjya buat aku 'jatuh cinta' kat biology
tp result bio aku xgempak pn ms SPM
tapi aku pcya aku boleh ubh tu ms matrik.
masalah tbesar aku ms matrik ialah....
"kalau fokus kt 1 subjek,subjk2 yg lain confirm tcicir"
jenuh jgk ms tu aku nk catch up maths ms kt matrik
mslh aku hny maths n chemy.
slh aku la ni,main2 ms form 4 n form 5.
ishhh ishhh ishhh
matrik aku berakhir dgn pointer yg biasa sj
tp alhamdulillah
xda failed.
aku dgn bangganya nk bgtaw,UMT course sains biology
Itu 1st choice aku.
'strategi' utk pastikn aku kekal bhgia dgn bidang yg aku cintai
aku mgaku..
walaupun biology ialah minat aku..
tapi bkn semudah mkn kacang je cbrn yg aku kena hadap..
kdg2 tu rs2nya mcm nk je aku koyak notes2 aku.
*xtahan weyyyy.mn nk kuiz mn nk bg siap assgmnt*
tapi.....
like what mum said before "hidup tnp cbrn maknanya xda kejayaan n kbhgiaan"
sgt betulllll.
knp?
kalau xda mslh,maka xda la kita berusaha mperbaiki atau myelesaikn apa2
maka xda la jln keluar atau sbrg pncapaian ats usaha kita.
kejayaan yg plg manis ialah dtgnya dari usaha sndri dgn cara yg betul n mberi manfaat kpd org sekitar :)
*my small opinion.hahaha*
pointer kat UMT selepas 2 thn n tggl 1 thn je lagi ni???
alhamdulillah..
i'm not that excellent,deanlist..
nope..
aku bdk biasa2,kdg2 jth sikit kdg2 naik
:)
tp aku akn tetap berusaha
sbb tipu la kalau xteringin dpt deanlist cekkk oiiii :P
hehehhe'
insyaAllah.msh berbaki 2 semester (ni sgt2 bharap ni.hahahah)
for me,usaha perlu dpertingkatkan (pdhal malas jgk aku ni.haishhh)
sbb aku mmg sk buat pkra yg blainan dri org
mcari sesuatu kelainan
(tp bpada2 la lain tu ye.hahaha)
oh ye.julai 2014,stahun dri skrg,LUPUTLAH TARIKH LAKU AKU SBG STDNT DEGREE :P
haiiiiyoooo.best!!!
:D
skejap je ms blalu.
rs mcm baru semalam masuk matrik :')
looking forward to continue my journey AS A STUDENT
tp tgk kt rzeki Allah utk aku :)
aku kena b'praktikal kt somewhere (since xapply lg,so 'somewhere' la.haha)
lbh kurg 3 bln.
agk excited.pnuh tnda tny.
ok la.
entry yg tertangguh ini aku publish dgn rasminya skrg.
hahaha.
"the past make you grow stronger,the future is preparing surprises for u.keep walking."
'ain nabilah.
this is not me ok.bkn yg skrg la.dlu2 kot.haha :D
Monday, 1 July 2013
subjek elektif - pilihan atau 'keterpaksaan'?
Assalamualaikum
ok.
the title is just soooo MATURED.
*sorry.tp bila aku b'bhasa melayu mmg kdg2 tlebih baku.haha*
:)
so...
APA ITU 'SUBJEK ELEKTIF'?
baiklah...
subjek elektif tu definisi kasar dari aku
subjek yg kita pilih sbg jln utk cukupkan jam kredit utk pgajian kita
bagi certain2 sidang/sem yg memerlukan kita 'top-up' subjek yg kita amek
kiranya,kalau xamek subjek elektif ms sem yg diwajib utk amek sbjek elektif
jwbnya.....
hang xgrad on time la chek ooiiii.kekek :P
ok.sapa xfhm lg,cari la dlm kamus dewan.aku pn dah xreti part2 definisi ni.
:D
bg aku,pemilihan elektif yg aku buat bdasarkn apa yg aku nk blajar.
contohnya sem lps,sem 1 2012/2013,aku amek etnobotani & bhasa perancis komunikatif
to be frank...aku teringin nk blajar bhsa asing
dpt bljar kjap pn jadi la
alhamdulillah,Allah heard the small doa from my heart
bljar la bhsa perancis yg kdg2 aku xreti sebut pn.
*so aku rujuk Wan Nor Nadhirah.* (femes la ko lps ni Wan.kekeke)
etnobotani...
jujurnya mula2 aku masuk kelas
*ni subjek korek2 tanah,main2 daun,cari akar kayu ke apa?*
smggu jgk la aku masuk kelas tnp perasaan ingin tahu.
fuhhhhhhh..
tp lama2,fine...
i've fall in love with it ;)
nk tahu apa aku bljar dlm etnobotani?
ok.i'll tell u. :)
etnobotani
dah nama pn ada botani,mmg mainly focus pd tumbuhan n alam sekitar (that's great!)
etno tu menyempurnakan keunikan sbjek ni
bkisar ttg msyrakat asli n mbawa kita kpd yg asal
no chemicals,no pollution but sihat :)
fhm dak?
again,aku mtk maaf,kalau xfhm k
apa yg aku dpt ialah :
-pntgnya mjaga hak n kepentingan org asli
sbb dari diorang kita boleh dptkn mklumat ttg tumbuhan yg bguna utk healthcare
-pntgnya mjaga ekosistem n balancing it
-pentingnya merekodkan sbrg penemuan walaupn hny dlm sbuah buku nota RM1 (buku sekolah yg kecik tu)
supaya nnt kalau kita khilangan bbpa species tumbuhan,kot2 la ada 'kembar' dia ka,boleh la compare.
-rekod yg diperolehi haruslah disimpan dgn baik utk kgunaan ms dpn
tu je la.
byk lg sbnrnya aku bljr dari etnobotani :)
seriously...
walaupn aku xskor sgt dgn carrymarks aku utk etnobotani
tp aku enjoy jgk bljr bnd cmtu
wlaupun bila dlm kelas...-'mgantuknya..apa la yg ada kt slide tu...'
*smbil mata kjap pejam kejap celik.hahaha*
sem yg baru sj selesai
sem 2 2012/2013
aku pilih utk amek protozoology and microbiology.
apa aku bljr dlm dua2 sbjek elektif aku ni?
TUNGGU ENTRY SETERUSNYA OK? :D
*aku nk pi tidoq.penat.hahah*
selamat malam,selamat beradu.
assalamualaikum
thanks for your time ;)
"kita tak tahu kita akan gagal atau bjaya melainkan kita mencuba dahulu"
ok.
the title is just soooo MATURED.
*sorry.tp bila aku b'bhasa melayu mmg kdg2 tlebih baku.haha*
:)
so...
APA ITU 'SUBJEK ELEKTIF'?
baiklah...
subjek elektif tu definisi kasar dari aku
subjek yg kita pilih sbg jln utk cukupkan jam kredit utk pgajian kita
bagi certain2 sidang/sem yg memerlukan kita 'top-up' subjek yg kita amek
kiranya,kalau xamek subjek elektif ms sem yg diwajib utk amek sbjek elektif
jwbnya.....
hang xgrad on time la chek ooiiii.kekek :P
ok.sapa xfhm lg,cari la dlm kamus dewan.aku pn dah xreti part2 definisi ni.
:D
bg aku,pemilihan elektif yg aku buat bdasarkn apa yg aku nk blajar.
contohnya sem lps,sem 1 2012/2013,aku amek etnobotani & bhasa perancis komunikatif
to be frank...aku teringin nk blajar bhsa asing
dpt bljar kjap pn jadi la
alhamdulillah,Allah heard the small doa from my heart
bljar la bhsa perancis yg kdg2 aku xreti sebut pn.
*so aku rujuk Wan Nor Nadhirah.* (femes la ko lps ni Wan.kekeke)
etnobotani...
jujurnya mula2 aku masuk kelas
*ni subjek korek2 tanah,main2 daun,cari akar kayu ke apa?*
smggu jgk la aku masuk kelas tnp perasaan ingin tahu.
fuhhhhhhh..
tp lama2,fine...
i've fall in love with it ;)
nk tahu apa aku bljar dlm etnobotani?
ok.i'll tell u. :)
etnobotani
dah nama pn ada botani,mmg mainly focus pd tumbuhan n alam sekitar (that's great!)
etno tu menyempurnakan keunikan sbjek ni
bkisar ttg msyrakat asli n mbawa kita kpd yg asal
no chemicals,no pollution but sihat :)
fhm dak?
again,aku mtk maaf,kalau xfhm k
apa yg aku dpt ialah :
-pntgnya mjaga hak n kepentingan org asli
sbb dari diorang kita boleh dptkn mklumat ttg tumbuhan yg bguna utk healthcare
-pntgnya mjaga ekosistem n balancing it
-pentingnya merekodkan sbrg penemuan walaupn hny dlm sbuah buku nota RM1 (buku sekolah yg kecik tu)
supaya nnt kalau kita khilangan bbpa species tumbuhan,kot2 la ada 'kembar' dia ka,boleh la compare.
-rekod yg diperolehi haruslah disimpan dgn baik utk kgunaan ms dpn
tu je la.
byk lg sbnrnya aku bljr dari etnobotani :)
seriously...
walaupn aku xskor sgt dgn carrymarks aku utk etnobotani
tp aku enjoy jgk bljr bnd cmtu
wlaupun bila dlm kelas...-'mgantuknya..apa la yg ada kt slide tu...'
*smbil mata kjap pejam kejap celik.hahaha*
sem yg baru sj selesai
sem 2 2012/2013
aku pilih utk amek protozoology and microbiology.
apa aku bljr dlm dua2 sbjek elektif aku ni?
TUNGGU ENTRY SETERUSNYA OK? :D
*aku nk pi tidoq.penat.hahah*
selamat malam,selamat beradu.
assalamualaikum
thanks for your time ;)
"kita tak tahu kita akan gagal atau bjaya melainkan kita mencuba dahulu"
angsa atok aku :D *ct sem lps aku keja bg mkn depa ni la.hahhaha*
Sunday, 30 June 2013
Jalan2...beli baju raya n kasutttttt. :D
assalamualaikum.
hrp stp org yg mbaca sht sejahtera
semoga yg jauh mahupun yg dkat kekal sihat n bhgia..alhamdulillah :)
oh ye...
entry ni akn jd entry fav aku for this year perhaps..
hahaha
semalam,sabtu,29.6.2013
mulalah misi aku spt thn2 sblum ni
pi merayap dlm 1 shopping complex pilihan aku (b'beza stp thn.kdg2 je sama.hehe)
MENCARI YG MAMPU MENCURI HATI DAN FOKUS AKU!
ewahhhh
mcm nk cari Mr.Right ja.kahkahkah
akhirnya....
sepasang kasut,wedges,wrna turqouise BJAYA mencuri hati aku
*bkn new arrival k.ntah thn mn punya arrival tah.hahahaha*
sehelai blouse ala2 kemeja,wrna merah hati (light) MASUK LIST TAHUN NI.
sehelai blouse ala2 skirt,black in colour (aku taw housemates aku dok gelak bc this line)
MERAIH HATI aku di saat2 akhir :)
dua helai jeans (yg ni xda special description,jeans biasa,colour hitam 1,coklat 1)
cukup la utk raya kali ni.
SEMUA HALF PRICE AND 30% OFF. :)
part tu plg aku suka.
tapi....
aku spend hampir 3 jam utk mereka2 di atas ni
because of what???
ha.....
SBB KALI NI MATA N HATI AKU MCARI YG LAIN DARI YG LAIN (bajet retis.kahkahkah)
aku mencari yang:
-ala2 skirt
-wrna merah or biru or coklat or purple or hitam
-kasut nk yg xmcm sandal sgt.nk yg agk btutup.(tb2 teringin cmtu.hahaa)
-nk yg ada ribbon kat pinggang (haaaa....mcm kanak2 ribena.aku pun xtaw awt nk yg ni~ hmm)
akhirnya.......
kat wrna,ala2 skirt n type of the shoes ja yg dpt dpenuhi
ribbon tarakkkk.kahkahkah
yg ada ribbon pun mcm nk tcabut ja.
nnt basuh sekali,tcabut plak ribbon idaman hati aku tu.
xsempat Waleha nk perli aku.hahahahhaa
kan Waleha kannn... :P
aku baru tsedar akn sesuatu yg pntg...
hmmm...
hadoii...
AKU XBACA JOURNAL BG HABES LG!
satu pun xselesai
nnt ms bulan posa mula la mgantuk la apa la..
(perangai ntah la bila developed :P )
owh ye..
kalau ada adik2 yg bakal masuk U nnt,
kak ain ucpkn...
"SELAMAT MENJADI MAHASISWA"
bersedia dari sudut mental dan fizikal l
JGN SALAH FAHAM
bkn nk mksudkn masuk U ni buat anda jd org lain (mcm aku,jd lbh matang.kuikui)
tapi mmg ada sikit kelainan dari STPM and matrikulasi and asasi and apa2 yg swaktu dgnnya
SEMUA KENA DEPENDS ATS KERAJINAN DIRI SNDRI
no more lecturers suap2 ilmu terus ke mulut comel anda
SORRY :(
tu ms sekolah n matrik,yup ada
tp...
ada bgusnya..
bila kita kerja nnt,
takkan la bos or pengetua sekolah or majikan tmpt anda bkerja nk bgtaw itu ini
kalau mcm tu,baik dia buat kerja sndri adik2 syg :D
heheh
tp xpe...
nnt dah masuk,anda akn bljr dgn sndrinya ttg semua tu :)
kak ain yg senget n manja dgn mama ni pun
bljr bdikari dlm erti kata sbnr bila dah masuk UMT ksygn kak ain
hampa jgn ckp hampa xtaw UMT tu U apa naaa...
IPTA ok! :)
jgn risau
fasilitator dlm kalangan seniors anda akn jelaskn semuanya
insyaAllah
cuma kena bukakn minda n hati utk bljr yg baik2 dari seniors anda k.
ok.
dah lbey ni.hahahahhaa
selamat bcuti utk akak n abg yg dah dok U
kekeke
cover la tidoq anda yg 'tgadai' ms exam weeks.
(kalau aku,tu aku buat dlu.sbb perangai aku stdy agk last minutes.)
adik2 jgn tiru aksi kak ain k.xelok2.
huhu
take care all,
:)
-nurul 'ain nabilah-
s.m.s (sains biologi)
Universiti Malaysia Terengganu
hrp stp org yg mbaca sht sejahtera
semoga yg jauh mahupun yg dkat kekal sihat n bhgia..alhamdulillah :)
oh ye...
entry ni akn jd entry fav aku for this year perhaps..
hahaha
semalam,sabtu,29.6.2013
mulalah misi aku spt thn2 sblum ni
pi merayap dlm 1 shopping complex pilihan aku (b'beza stp thn.kdg2 je sama.hehe)
MENCARI YG MAMPU MENCURI HATI DAN FOKUS AKU!
ewahhhh
mcm nk cari Mr.Right ja.kahkahkah
akhirnya....
sepasang kasut,wedges,wrna turqouise BJAYA mencuri hati aku
*bkn new arrival k.ntah thn mn punya arrival tah.hahahaha*
sehelai blouse ala2 kemeja,wrna merah hati (light) MASUK LIST TAHUN NI.
sehelai blouse ala2 skirt,black in colour (aku taw housemates aku dok gelak bc this line)
MERAIH HATI aku di saat2 akhir :)
dua helai jeans (yg ni xda special description,jeans biasa,colour hitam 1,coklat 1)
cukup la utk raya kali ni.
SEMUA HALF PRICE AND 30% OFF. :)
part tu plg aku suka.
tapi....
aku spend hampir 3 jam utk mereka2 di atas ni
because of what???
ha.....
SBB KALI NI MATA N HATI AKU MCARI YG LAIN DARI YG LAIN (bajet retis.kahkahkah)
aku mencari yang:
-ala2 skirt
-wrna merah or biru or coklat or purple or hitam
-kasut nk yg xmcm sandal sgt.nk yg agk btutup.(tb2 teringin cmtu.hahaa)
-nk yg ada ribbon kat pinggang (haaaa....mcm kanak2 ribena.aku pun xtaw awt nk yg ni~ hmm)
akhirnya.......
kat wrna,ala2 skirt n type of the shoes ja yg dpt dpenuhi
ribbon tarakkkk.kahkahkah
yg ada ribbon pun mcm nk tcabut ja.
nnt basuh sekali,tcabut plak ribbon idaman hati aku tu.
xsempat Waleha nk perli aku.hahahahhaa
kan Waleha kannn... :P
aku baru tsedar akn sesuatu yg pntg...
hmmm...
hadoii...
AKU XBACA JOURNAL BG HABES LG!
satu pun xselesai
nnt ms bulan posa mula la mgantuk la apa la..
(perangai ntah la bila developed :P )
owh ye..
kalau ada adik2 yg bakal masuk U nnt,
kak ain ucpkn...
"SELAMAT MENJADI MAHASISWA"
bersedia dari sudut mental dan fizikal l
JGN SALAH FAHAM
bkn nk mksudkn masuk U ni buat anda jd org lain (mcm aku,jd lbh matang.kuikui)
tapi mmg ada sikit kelainan dari STPM and matrikulasi and asasi and apa2 yg swaktu dgnnya
SEMUA KENA DEPENDS ATS KERAJINAN DIRI SNDRI
no more lecturers suap2 ilmu terus ke mulut comel anda
SORRY :(
tu ms sekolah n matrik,yup ada
tp...
ada bgusnya..
bila kita kerja nnt,
takkan la bos or pengetua sekolah or majikan tmpt anda bkerja nk bgtaw itu ini
kalau mcm tu,baik dia buat kerja sndri adik2 syg :D
heheh
tp xpe...
nnt dah masuk,anda akn bljr dgn sndrinya ttg semua tu :)
kak ain yg senget n manja dgn mama ni pun
bljr bdikari dlm erti kata sbnr bila dah masuk UMT ksygn kak ain
hampa jgn ckp hampa xtaw UMT tu U apa naaa...
IPTA ok! :)
jgn risau
fasilitator dlm kalangan seniors anda akn jelaskn semuanya
insyaAllah
cuma kena bukakn minda n hati utk bljr yg baik2 dari seniors anda k.
ok.
dah lbey ni.hahahahhaa
selamat bcuti utk akak n abg yg dah dok U
kekeke
cover la tidoq anda yg 'tgadai' ms exam weeks.
(kalau aku,tu aku buat dlu.sbb perangai aku stdy agk last minutes.)
adik2 jgn tiru aksi kak ain k.xelok2.
huhu
take care all,
:)
-nurul 'ain nabilah-
s.m.s (sains biologi)
Universiti Malaysia Terengganu
Tuesday, 25 June 2013
yg aku percaya..
assalamualaikum
Nurul 'Ain Nabilah
bnafas selama 21 thn lbh..
sbnrnya dia xpnh tlintas yg dari kecil mcm2 dah dia lalui
dan xpnh tfkir,drinya akn jadi seperti sekarang
dia sgt pcya.
sekiranya dia bjaya,Allah yg kasihankan drinya,kasihankan ibunya
dan itu semua berkat doa org di sekelilingnya
dia pnh hilang pelbagai jnis kurniaan
tp Allah sll mgantikn yg hilang itu
sekarang dia pcya,sgt pcya..
Allah akn gantikn drinya yg hilang
di kesempatan ini
dia myusun jari
meminta dimaafkan semua slh silapnya
dia tahu
dirinya gagal mgawal caranya berbicara
kerana dia dah tlalu penat kdg2...
maka apa yg cuba dkawalnya
gagal utk terus dikawal
dia masih pcya
tsgt pcya
jika mbhagiakan org lain
pasti diri akn bahagia.
maafkn dia kerana masih kekal dgn prinsipnya
demi Allah,aku harap semua org bhagia :
-nurul 'ain nabilah-
Nurul 'Ain Nabilah
bnafas selama 21 thn lbh..
sbnrnya dia xpnh tlintas yg dari kecil mcm2 dah dia lalui
dan xpnh tfkir,drinya akn jadi seperti sekarang
dia sgt pcya.
sekiranya dia bjaya,Allah yg kasihankan drinya,kasihankan ibunya
dan itu semua berkat doa org di sekelilingnya
dia pnh hilang pelbagai jnis kurniaan
tp Allah sll mgantikn yg hilang itu
sekarang dia pcya,sgt pcya..
Allah akn gantikn drinya yg hilang
di kesempatan ini
dia myusun jari
meminta dimaafkan semua slh silapnya
dia tahu
dirinya gagal mgawal caranya berbicara
kerana dia dah tlalu penat kdg2...
maka apa yg cuba dkawalnya
gagal utk terus dikawal
dia masih pcya
tsgt pcya
jika mbhagiakan org lain
pasti diri akn bahagia.
maafkn dia kerana masih kekal dgn prinsipnya
demi Allah,aku harap semua org bhagia :
-nurul 'ain nabilah-
Monday, 24 June 2013
dah berhabuk,berlabah-labah. :D
assalamualaikum semua.how's life?
entry ni sbb Waleha yg mtk..kuikuikui.sorry Waleha.hehehe
sbnrnya aku rs blog aku xda la menarik pn tp boleh la takat aku sndri yg membaca.hahaha
baru selesai exam,otak pn weng2..sakit denyut2..ke sbb aku byk tido gak? hehehe
aku cuti ni plan nk pi qeja..tp.....
aku xtaw nk keja tang mn...
siapa sudi amek aku kerja,angkat duit anda..hahahaha
sbnrnya aku dah mula menulis sesuatu.hahaha
main suka2 je.aku boring.well.bila kena bca buku utk exam,boring jgk.
bila exam abes,lain jnis pulak boring nya.
perangai sjk dari sekolah...
sekolah......
sejak kebelakangan ni...
sll teringat ms zmn sekolah2 dlu
i was the most garang girl in my primary school
kahkahkah
smpai skrg ada ja kwn sekolah rndh n sekolah mngh aku
yg pggil aku 'kak garang'.. (mcm la depa tu muda dari aku.puiii.kekeke)
hai...tapi kan...
garang2 aku pun,aku xfhm ttg 1 pkra..
*boleh ka org garang ada peminat rahsia a.k.a secrt admirer???*
errkkk...not to puji2 dri sndri ye syg2 sekalian..
cuma smpai skrg pn naik pelik..
tapi la ni xdak la perasaan pelik tu
xdak sp dah suka kat aku
hahaha
rs susah hati?
x...
a bit tenang.alhamdulillah.
tapi ada memori yg sgt mahal dlu.
yg dah xboleh dapat balik,perhaps..
sobs33
*menangis sedu2 sket.hahahaha*
terima kasih pada Allah yg memberi peluang kita merasai kebahagiaan..alhamdulillah..
walaupun kebahagiaan tu dah xda
kebahagiaan yg Dia bg pn pinjaman je kan?
sabar tu penting..
he taught me that..
thanks..to him..
*ewahhh..touching,loving2 plak..malu dgn dri sndri.uhuk333*
smpai sni saja,thanks for reading dearies.haha
salam.bye2.
entry ni sbb Waleha yg mtk..kuikuikui.sorry Waleha.hehehe
sbnrnya aku rs blog aku xda la menarik pn tp boleh la takat aku sndri yg membaca.hahaha
baru selesai exam,otak pn weng2..sakit denyut2..ke sbb aku byk tido gak? hehehe
aku cuti ni plan nk pi qeja..tp.....
aku xtaw nk keja tang mn...
siapa sudi amek aku kerja,angkat duit anda..hahahaha
sbnrnya aku dah mula menulis sesuatu.hahaha
main suka2 je.aku boring.well.bila kena bca buku utk exam,boring jgk.
bila exam abes,lain jnis pulak boring nya.
perangai sjk dari sekolah...
sekolah......
sejak kebelakangan ni...
sll teringat ms zmn sekolah2 dlu
i was the most garang girl in my primary school
kahkahkah
smpai skrg ada ja kwn sekolah rndh n sekolah mngh aku
yg pggil aku 'kak garang'.. (mcm la depa tu muda dari aku.puiii.kekeke)
hai...tapi kan...
garang2 aku pun,aku xfhm ttg 1 pkra..
*boleh ka org garang ada peminat rahsia a.k.a secrt admirer???*
errkkk...not to puji2 dri sndri ye syg2 sekalian..
cuma smpai skrg pn naik pelik..
tapi la ni xdak la perasaan pelik tu
xdak sp dah suka kat aku
hahaha
rs susah hati?
x...
a bit tenang.alhamdulillah.
tapi ada memori yg sgt mahal dlu.
yg dah xboleh dapat balik,perhaps..
sobs33
*menangis sedu2 sket.hahahaha*
terima kasih pada Allah yg memberi peluang kita merasai kebahagiaan..alhamdulillah..
walaupun kebahagiaan tu dah xda
kebahagiaan yg Dia bg pn pinjaman je kan?
sabar tu penting..
he taught me that..
thanks..to him..
*ewahhh..touching,loving2 plak..malu dgn dri sndri.uhuk333*
smpai sni saja,thanks for reading dearies.haha
salam.bye2.
Thursday, 3 January 2013
bila exam mengintai tirai kamar...ewahhh.hahahahha :D
assalamualaikum..hello.bonjour mademoiselle et monsieur.. :P *merapu meraban dlm bhsa org lain je aku taw.haha*
hrp2 semua sht..
yg exam,jg kesihatan baik2. :) sihat itu pntg kalau x jadi la mcm aku yg sll xbpe nk sht ms xm.hehe
mkn kena jg! ais jgn minum byk *diri sndri minum bgelas2 air b'ais.haha*
btw,paper yg ke-3 dah tumpas pkul 12 tgahari,3/1/2013,wktu tempatan
perasaan? susah ke? senang ke?
yg tu...kita tggu result je la! hahahhaha
since ni 1st paper bio aku utk final sem 3 ni
sbb dua paper yg t'awal-BI n French. *mcm budak bhsa dah lagaknya aku ni.kui2*
dan aku....masih tetap aku...
makan masih byk spt biasa..
cuba imbang2 jgk takut ada org tu tegur nnt.hahahha *ni tipu.kekekeke*
waktu xm ni,pastikn tido ckup..jgn smpai bjaga spnjg mlm..
tkt tlmbt bgn ms pg esk tu..haaaaa...dah tlambat nk g xm.huishhhhh.ROSAK LA GRADE! ish2....
kan dah susah nk grad dgn pointer yg bagus...nnt susah pulak nk dpt kerja elok2...
pastu susah nk kawen.hahahhahahahaha *merapu again*
selain tido yg ckup,ms nk start bc notes tu,buatlah ape2 amalan yg ptt..
bg yg Islam,bc lah doa2 yg bkaitan :)
yg bkn Islam tu,anda buatlah ape yg anda ptt buat :)
ms bc notes tu,sebolehnya cb fokus.
xboleh fokus pn,pksa jgk *ni aku pnya kerja.study last minute.kekekkee*
xla..
kalo xboleh fokus tu,mknanya ada smthng yg mganggu..cb buang pkara2 yg xsepatutnya dari fkiran kamu2 :D
pastu bc semula dgn fokus yg insyaAllah dah btambah
*aku rs mcm dah bg tips utk stdy week je..ah.hentam je.hehehe*
pastu ms dah selesai paper 1st,ltak je truz kad matrik n slip xm dlm beg..
kalo boleh jgn tukar2 beg..nnt tlupa slh satu tu,ssh jgk k..
emm
agak2...org kat sna tu tgh buat ape ye? hahahaha
*day dream again :P*
ok la.dah nk msuk part day dream aku ni.jeng2.
tata..
tu je post utk kali ni
sempena final exam aku kali ke-3 kat UMT yg sgt aku sayangi ni *ikhlas ok.huhu*
maybe 1 thn lbh je lg aku boleh bsama UMT n Terengganu..
sedih...
tapi itulah hidup..
ptemuan n perpisahan yg mwarnainya ;)
tata again! :D
take care ollssss.
salam ingatan dari seorg sahabat :)
-ain-
hrp2 semua sht..
yg exam,jg kesihatan baik2. :) sihat itu pntg kalau x jadi la mcm aku yg sll xbpe nk sht ms xm.hehe
mkn kena jg! ais jgn minum byk *diri sndri minum bgelas2 air b'ais.haha*
btw,paper yg ke-3 dah tumpas pkul 12 tgahari,3/1/2013,wktu tempatan
perasaan? susah ke? senang ke?
yg tu...kita tggu result je la! hahahhaha
since ni 1st paper bio aku utk final sem 3 ni
sbb dua paper yg t'awal-BI n French. *mcm budak bhsa dah lagaknya aku ni.kui2*
dan aku....masih tetap aku...
makan masih byk spt biasa..
cuba imbang2 jgk takut ada org tu tegur nnt.hahahha *ni tipu.kekekeke*
waktu xm ni,pastikn tido ckup..jgn smpai bjaga spnjg mlm..
tkt tlmbt bgn ms pg esk tu..haaaaa...dah tlambat nk g xm.huishhhhh.ROSAK LA GRADE! ish2....
kan dah susah nk grad dgn pointer yg bagus...nnt susah pulak nk dpt kerja elok2...
pastu susah nk kawen.hahahhahahahaha *merapu again*
selain tido yg ckup,ms nk start bc notes tu,buatlah ape2 amalan yg ptt..
bg yg Islam,bc lah doa2 yg bkaitan :)
yg bkn Islam tu,anda buatlah ape yg anda ptt buat :)
ms bc notes tu,sebolehnya cb fokus.
xboleh fokus pn,pksa jgk *ni aku pnya kerja.study last minute.kekekkee*
xla..
kalo xboleh fokus tu,mknanya ada smthng yg mganggu..cb buang pkara2 yg xsepatutnya dari fkiran kamu2 :D
pastu bc semula dgn fokus yg insyaAllah dah btambah
*aku rs mcm dah bg tips utk stdy week je..ah.hentam je.hehehe*
pastu ms dah selesai paper 1st,ltak je truz kad matrik n slip xm dlm beg..
kalo boleh jgn tukar2 beg..nnt tlupa slh satu tu,ssh jgk k..
emm
agak2...org kat sna tu tgh buat ape ye? hahahaha
*day dream again :P*
ok la.dah nk msuk part day dream aku ni.jeng2.
tata..
tu je post utk kali ni
sempena final exam aku kali ke-3 kat UMT yg sgt aku sayangi ni *ikhlas ok.huhu*
maybe 1 thn lbh je lg aku boleh bsama UMT n Terengganu..
sedih...
tapi itulah hidup..
ptemuan n perpisahan yg mwarnainya ;)
tata again! :D
take care ollssss.
salam ingatan dari seorg sahabat :)
-ain-
Subscribe to:
Posts (Atom)


